Στην Ευρώπη, οι μεταφορές είναι υπεύθυνες για το ένα τέταρτο όλων των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Και ενώ οι βιομηχανικές εκπομπές στην Ευρώπη έχουν μειωθεί κατά 38% από το 1990, αυτές του τομέα των μεταφορών – συμπεριλαμβανομένων των αεροπορικών μεταφορών – έχουν αυξηθεί κατά 9%. Τη ίδια ώρα ενώ η ηλεκτροκίνηση κερδίζει συνεχώς έδαφος παγκοσμίως στην Ελλάδα οι μεταφορές εξαρτώνται σε ποσοστό σχεδόν 98% από τα ορυκτά καύσιμα (το υψηλότερο στην ΕΕ). Ωστόσο, εκπρόσωποι του κάδου εμφανίστηκαν απαισιόδοξοι για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, στην ημερίδα που διοργάνωσε το Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο.) χτες (9 Απριλίου). Η Euractiv.gr ήταν εκεί και αναφέρει.
Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) προβλέπει ότι οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τις μεταφορές θα «αυξηθούν κατά 120% την περίοδο 2000-2050». Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν θέσει ένα παγκόσμιο στόχο την παραγωγή 100 εκατομμύριων ηλεκτρικών αυτοκίνητων και 400 εκατομμύριων ηλεκτρικών μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων μέχρι το 2030. Το 2016 σημειώθηκε αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων σε παγκόσμιο επίπεδο, το 30% περισσότερες από το 2015.
Η κυριότερη αιτία για τη ραγδαία αύξηση των πωλήσεων ηλεκτροκίνητων οχημάτων είναι η μείωση της τιμής των μπαταριών ιόντων λιθίου, οι οποίες αντιπροσωπεύουν περίπου το 40% του κόστους ενός ηλεκτροκίνητου ή υβριδικού οχήματος, καθώς έχει μειωθεί κατά τα δύο τρίτα σε σχέση με το 2010. Πριν από έξι χρόνια, μια μπαταρία στοίχιζε περισσότερα από $ 1.000 ανά κιλοβατώρα. Τώρα στοιχίζει λιγότερο από $ 350. Θα μπορούσε να πέσει στα $ 125 στο εγγύς μέλλον, λένε οι ειδικοί.
Περισσότερα εδώ.