Σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε εκθέσεις του Facebook, της Google και του Twitterσχετικά με την πρόοδο που είχε σημειωθεί τον Ιανουάριο του 2019 όσον αφορά τις δεσμεύσεις τους για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης. Από αυτές τις τρεις διαδικτυακές πλατφόρμες που έχουν υπογράψει τον κώδικα δεοντολογίας κατά της παραπληροφόρησης έχει ζητηθεί να υποβάλλουν μηνιαίες εκθέσεις σχετικά με τις ενέργειές τους ενόψει των εκλογών του Μαΐου 2019 για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Ειδικότερα, η Επιτροπή ζήτησε λεπτομερείς πληροφορίες για την παρακολούθηση της προόδου όσον αφορά τον έλεγχο της τοποθέτησης διαφημίσεων, τη διαφάνεια της πολιτικής διαφήμισης, το κλείσιμο των πλαστών λογαριασμών και τα συστήματα για την επισήμανση των αυτοματοποιημένων προγραμμάτων τεχνητής νοημοσύνης («μποτ»).
Ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής και επίτροπος Ψηφιακής Ενιαίας Αγοράς κ. Άντρους Άνσιπ, η επίτροπος Δικαιοσύνης, Καταναλωτών και Ισότητας των Φύλων κ. Βιέρα Γιούροβα, ο επίτροπος για την Ένωση Ασφάλειας κ. Τζούλιαν Κινγκ και η επίτροπος Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας κ. Μαρίγια Γκαμπριέλ, προέβησαν στην ακόλουθη κοινή δήλωση: «Οι διαδικτυακές πλατφόρμες, που υπέγραψαν τον κώδικα ορθής πρακτικής, αναπτύσσουν πολιτικές στην Ευρώπη για να στηρίξουν τον αδιάβλητο χαρακτήρα των εκλογών. Αυτό περιλαμβάνει καλύτερο έλεγχο της τοποθέτησης διαφημίσεων, εργαλεία διαφάνειας για την πολιτική διαφήμιση και μέτρα για τον εντοπισμό και την παρεμπόδιση μη αυθεντικής συμπεριφοράς στις υπηρεσίες τους. Ωστόσο, περιμένουμε να δούμε μεγαλύτερη πρόοδο όσον αφορά τις δεσμεύσεις που ανέλαβαν οι διαδικτυακές πλατφόρμες για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης. Οι πλατφόρμες δεν παρείχαν επαρκή στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι οι νέες πολιτικές και τα εργαλεία αναπτύσσονται εγκαίρως και με επαρκείς πόρους σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ. Οι εκθέσεις παρέχουν πολύ λίγες πληροφορίες σχετικά με τα πραγματικά αποτελέσματα των μέτρων που έχουν ήδη ληφθεί.»
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.