Σήμερα οι αρχές της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέστειλαν κοινή επιστολή προς τον διευθύνοντα σύμβουλο της Volkswagen με την οποία καλούν τον όμιλο να επισκευάσει άμεσα όλα τα αυτοκίνητα που εμπλέκονται στο σκάνδαλο «dieselgate».
Η ενέργεια αυτή αποτελεί μέρος συντονισμένης δράσης των αρχών της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών, ούτως ώστε να διασφαλιστεί ότι ο όμιλος Volkswagen τηρεί το δίκαιο για τους καταναλωτές στον απόηχο του σκανδάλου και ενεργεί προληπτικά όσον αφορά τους εμπλεκόμενους καταναλωτές. Οι αρχές προστασίας των καταναλωτών σε ολόκληρη την ΕΕ εξακολουθούν να λαμβάνουν ενδείξεις ότι πολλά από τα εμπλεκόμενα αυτοκίνητα δεν έχουν επισκευαστεί ακόμη.
Σε συνέχεια συνομιλιών της με την Επίτροπο κ. Γιούροβα το 2016, η Volkswagen δεσμεύτηκε να επισκευάσει όλα τα εμπλεκόμενα αυτοκίνητα έως το φθινόπωρο του 2017. Σήμερα, οι αρχές της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών, υπό την ηγεσία της ολλανδικής αρχής για την προστασία των καταναλωτών και των αγορών (ACM), καλούν τη Volkswagen να επιβεβαιώσει, εντός ενός μήνα, ότι το σχέδιο αυτό θα τηρηθεί. Απαιτούν πλήρη διαφάνεια στην εν λόγω διαδικασία, συμπεριλαμβανομένης λεπτομερούς αναφοράς σχετικά με τις ενέργειες που έχουν γίνει και όσες απομένει να γίνουν. Η Volkswagen πρέπει να εγγυηθεί ότι θα επιλύσει τυχόν προβλήματα που θα ανακύψουν μετά την επισκευή, δεδομένου ότι η Επιτροπή ζήτησε όλα τα εμπλεκόμενα αυτοκίνητα της Volkswagen να συμμορφωθούν πλήρως με τους κανόνες έγκρισης τύπου.
Η αρμόδια για τη δικαιοσύνη, τους καταναλωτές και την ισότητα των φύλων Eπίτροπος κ. Βιέρα Γιούροβα δήλωσε: «Με χαρά διαπιστώνω ότι οι αρχές προστασίας των καταναλωτών, ως φορείς επιβολής του δικαίου της ΕΕ, ενώνουν τις δυνάμεις τους στην υπόθεση της Volkswagen και εμμένουν ώστε να γίνουν σεβαστές οι απαιτήσεις μας. Ενεργώντας από κοινού, οι αρχές προστασίας των καταναλωτών μπορούν να διασφαλίσουν ότι η νομοθεσία της ΕΕ για τους καταναλωτές τηρείται παντού στην Ένωση. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την αντιμετώπιση πανευρωπαϊκών προβλημάτων, όπως στην υπόθεση της Volkswagen η οποία αφορά περισσότερους από 8 εκατομμύρια καταναλωτές σε διάφορα κράτη μέλη. Με τη σημερινή κοινή θέση, οι καταναλωτές της ΕΕ μπορούν να είναι βέβαιοι ότι έχουν τη συμπαράσταση τόσο των αρχών προστασίας των καταναλωτών στα κράτη μέλη όσο και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, και ότι τα ημίμετρα δεν θα γίνουν δεκτά».
Οι αρχές για την προστασία των καταναλωτών αναμένουν ενημέρωση από τη Volkswagen όσον αφορά, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα σημεία:
o οι ακριβείς και σαφείς λόγοι για τους οποίους το αυτοκίνητο πρέπει να επισκευαστεί·
o τι περιλαμβάνει η επισκευή·
o τι πρέπει να κάνουν οι ίδιοι για να επισκευαστεί το αυτοκίνητό τους·
o τι ενδέχεται να συμβεί ή θα συμβεί εάν δεν πάνε το αυτοκίνητό τους για επισκευή·
o σε ποια κράτη μέλη τα μη επισκευασμένα αυτοκίνητα θα σταματήσουν να είναι τεχνικώς ικανά προς κυκλοφορία και πότε θα συμβεί αυτό.
Επόμενα βήματα
Οι αρχές της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών ζητούν από τη Volkswagen να απαντήσει στο αίτημά τους εντός ενός μήνα και να συμμετάσχει σε διάλογο σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Θα εναπόκειται σε κάθε κράτος μέλος να αποφασίσει τις επόμενες ενέργειές του εάν η Volkswagen δεν αντιδράσει σε αυτήν την κοινή θέση ή δεν καταστεί δυνατή η επίτευξη συμφωνίας. Οι αρχές μπορούν να λάβουν κατάλληλα μέτρα ανάλογα με τις τοπικές συνθήκες τους, συμπεριλαμβανομένων μέτρων επιβολής όταν αυτό είναι αναγκαίο.
Περισσότερα εδώ.