Τα συνδεδεμένα και αυτοματοποιημένα αυτοκίνητα θα μπορούσαν να βελτιώσουν την οδική ασφάλεια, τα επίπεδα της ρύπανσης και την κοινωνική ένταξη, αλλά μόνο εάν η τεχνολογία εφαρμοστεί καλά – και τώρα είναι η ώρα για να διαμορφώσουμε την πορεία των γεγονότων, δήλωσε σε συνέντευξη στις Βρυξέλλες ο Επίτροπος για την έρευνα της ΕΕ Carlos Moedas.
«Η συνδεδεμένη και αυτοματοποιημένη οδήγηση δεν θα συμβεί από μόνη της», δήλωσε ο Επίτροπος Moedas. «Πρέπει να εφεύρουμε αυτό το μέλλον, θα πρέπει να δημιουργήσουμε αυτό το μέλλον, θα πρέπει να καθοδηγήσουμε αυτό το μέλλον».
Μίλησε στο πρώτο ευρωπαϊκό συνέδριο για την συνδεδεμένη και αυτοματοποιημένη οδήγηση που πραγματοποιήθηκε στις 3 και 4 Απριλίου, στις Βρυξέλλες, στο οποίο συμμετείχαν εκπρόσωποι από την αυτοκινητοβιομηχανία, τις τηλεπικοινωνίες, καθώς και την ακαδημαϊκή κοινότητα, για να συζητήσουν αναφορικά με την καλύτερη εφαρμογή νέων τεχνολογιών οδήγησης.
Η αυτοματοποιημένη οδήγηση – κατά την οποία τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά μπορούν να εκτελούν τις λειτουργίες χωρίς την παρέμβαση του οδηγού – και η συνδεδεμένη οδήγηση – όπου τα οχήματα μπορούν να στέλνουν και να λαμβάνουν δεδομένα εν κινήσει – είναι οι βασικές τάσεις στον τομέα των μεταφορών.
Ο Επίτροπος Moedas δήλωσε ότι ο συνδυασμός των τεχνολογιών αυτών με τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσαν να συμβάλουν δραστικά στη μείωση των 25.500 θανάτων που σημειώθηκαν στους δρόμους της Ευρώπης το 2016, καθώς και στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και της ρύπανσης. Και τόνισε ότι ενώ βλέπει τρεις μεγάλες προκλήσεις όσον αφορά την τεχνολογία, τις θέσεις εργασίας και το ρυθμιστικό πλαίσιο, υπάρχει επίσης μια ευκαιρία για την Ευρώπη να αναλάβει ηγετικό ρόλο στον τομέα αυτό.
Περισσότερα εδώ.