Το ευρωπαϊκό νομοθετικό πλαίσιο για την ποιότητα του αέρα εφαρμόζεται σε περισσότερες από 130 πόλεις σε 23 από τα 28 κράτη μέλη της ΕΕ, ανακοίνωσε χθες (6 Φεβρουαρίου)η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι η κυριότερη περιβαλλοντική αιτία πρόωρου θανάτου στις πόλεις της Ευρώπης και οι μεταφορές αποτελούν την κύρια πηγή. «Η Επιτροπή εξακολουθεί να ανησυχεί για το συνολικό ρυθμό της προόδου προς την επίτευξη των οριακών τιμών που καθορίζονται από τη νομοθεσία της ΕΕ στα κράτη μέλη», Η Κομισιόν αναφέρει σε ανακοίνωση που δημοσιεύθηκε χθες.
Η Οδηγία για την Ποιότητα του Αέρα του 2008, προς το παρόν υπό αναθεώρηση, υποχρεώνει τα κράτη μέλη να μειώσουν την έκθεση στα λεπτά σωματίδια κατά μέσο όρο 20% από το 2020, με βάση τα επίπεδα του 2010.
Η Οδηγία για τα Εθνικά Ανώτατα Όρια Εκπομπών, συμπεριλαμβανομένων των αιωρούμενων σωματιδίων (PM) και του διοξειδίου του αζώτου (NOx). Μια αναθεωρημένη έκδοση της οδηγίας βρίσκεται επί του παρόντος υπό εξέταση από το Συμβούλιο των Υπουργών και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Σε όλη την ΕΕ το 2013, το διοξείδιο του αζώτου (NO2), το οποίο ως επί το πλείστον εκπέμπεται από τις μεταφορές, προκάλεσε 68.000 πρόωρους θανάτους. Το σκάνδαλο Dieselgate αποκάλυψε πώς η Volkswagen είχε «πειράξει» τις δοκιμές εκπομπών NO2.
Το όζον (O3) ευθύνεται για το θάναντο16.000 ανθρώπων και τα μικρά σωματίδια (PM2.5) προκάλεσαν 436.000 θανάτους το ίδιο έτος. Τα σωματίδια PM2.5, μικροσκοπικά στίγματα από σκόνη και αιθάλη τα οποία εκπέμπονται από την καύση ορυκτών καυσίμων, μπορούν να εισέλθουν στους πνεύμονες και το κυκλοφορικό σύστημα.
Περισσότερα εδώ.