Οι οδηγοί φορτηγών και οι συνδικαλιστικές οργανώσεις τους έχουν συνασπιστεί για να απαιτήσουν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να κλείσει κενά τα οποία επιτρέπουν στους κακοπληρωμένους εργαζόμενους από τις φτωχότερες χώρες της ΕΕ να μεταφέρουν εμπορεύματα σε οποιοδήποτε σημείο της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Πριν από τη μεταρρύθμιση που έχει προγραμματιστεί για τον Μάιο, η Βιολέτα Μπαλκ, Επίτροπος για τις μεταφορές της ΕΕ, δήλωσε χθες (24 Ιανουαρίου) ότι οι λεγόμενες εικονικές εταιρίες οι οποίες μειώνουν τους μισθούς των οδηγών φορτηγών αποτελούν «μία από τις κύριες αιτίες των εντάσεων μεταξύ των χαμηλόμισθών και των υψηλόμισθων χωρών». Ένας Ρουμάνος οδηγός φορτηγού και εκπρόσωποι της συνδικαλιστικής ένωσης γέμισαν την αίθουσα ακρόασης του Ευρωπαϊκού Κοινοβούλιού για να προειδοποιήσουν την Μπαλκ αναφορικά με τους κακοπληρωμένους οδηγούς φορτηγών, οι οποίοι αποστέλλονται σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων σε όλη την ΕΕ και οι οποίοι δεν τυγχάνουν της ανάλογης κοινωνικής προστασίας.
Η Μπαλκ δεσμεύτηκε ότι δεν θα απελευθερώσει τους κανόνες της ΕΕ σχετικά με τις ενδομεταφορές που επιτρέπουν στους οδηγούς φορτηγών να παραμένουν σε άλλη χώρα της ΕΕ έως και επτά ημέρες και θα εξακολουθούν να υπόκεινται στις εθνικές νομοθεσίες των χωρών καταγωγής τους. Αλλά σχεδιάζει να ενισχύσει τα μέτρα για την πρόληψη της παραβίασης της νομοθεσίας από τους εργοδότες. Η Κριστίνα Τίλινγκ από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές, δήλωσε ότι αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι τα φορτηγά θα πρέπει να χρησιμοποιούν συσκευές που καταγράφουν την εθνικότητα του οδηγού, τον προορισμό τους και το πόσο καιρό θα μείνουν στο δρόμο.
«Είναι το πιο σημαντικό πράγμα το οποίο πρέπει να καθορίσει το εργατικό δίκαιο που ισχύει για τον οδηγό» δήλωσε η Τίλινγκ στην EurActiv.com. Οι διασυνοριακές παραδόσεις εμπορευμάτων με φορτηγά έχουν αυξηθεί στην ΕΕ. Οι Πολωνοί οδηγοί μεταφέρουν περισσότερα εμπορεύματα στην ΕΕ από οποιαδήποτε άλλη εθνικότητα, ενώ η Γερμανία και η Γαλλία δέχονται τις περισσότερες παραδόσεις σε όγκο από ξένους οδηγούς, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat του 2014.
Περισσότερα εδώ.