Το 2017 οι παραγωγοί της ΕΕ θα λάβουν αυξημένο προϋπολογισμό ύψους 133 εκατ. EUR προκειμένου να προωθήσουν τα γεωργικά προϊόντα της ΕΕ εντός και εκτός ΕΕ και να συνεχίσουν την αναζήτηση νέων αγορών.
Η Επιτροπή ενέκρινε τη στρατηγική προώθησης των γεωργικών προϊόντων της ΕΕ για το 2017 με συνολικό προϋπολογισμό ύψους 133 εκατ. EUR, έναντι 111 εκατ. EUR που διατέθηκαν για το 2016. Από το εν λόγω ποσό θα συγχρηματοδοτηθούν διάφορα προγράμματα, τα περισσότερα από τα οποία θα στοχεύουν τρίτες χώρες και περιφέρειες, μεταξύ άλλων την Κίνα, τη Μέση Ανατολή, τη Βόρεια Αμερική, τη Νοτιοανατολική Ασία και την Ιαπωνία. Ο προσανατολισμός αυτός υποστηρίζει την ώθηση που δόθηκε στις αρχές του έτους με την εντατικοποίηση των προσπαθειών του Επιτρόπου κ. Hogan για την αναζήτηση νέων αγορών και τη στήριξη της κατανάλωσης των προϊόντων της ΕΕ στο εξωτερικό.
Επιστρέφοντας από την επιχειρηματική αποστολή που πραγματοποίησε στο Βιετνάμ και την Ινδονησία, ο Επίτροπος της ΕΕ αρμόδιος για θέματα γεωργίας και αγροτικής ανάπτυξης κ. Phil Hogan δήλωσε: «Θα ήθελα να εκφράσω την ικανοποίησή μου για τα νέα προγράμματα, ειδικότερα στο πλαίσιο των δυσκολιών που γνώρισε πρόσφατα η αγορά. Μόλις επέστρεψα από περιοδεία στην Ασία στο πλαίσιο των προσπαθειών μας για την προώθηση των εξαγωγών γεωργικών προϊόντων διατροφής, και έχω εκπλαγεί από το ενδιαφέρον που εκδήλωσαν οι εισαγωγείς και οι καταναλωτές σε αυτή την περιοχή του κόσμου. Η περαιτέρω επέκταση των προγραμμάτων προώθησης το επόμενο έτος είναι επίσης ιδιαίτερα σημαντική, καθώς θα συμβάλει και στην τόνωση της ανάπτυξης και της απασχόλησης στον τομέα των γεωργικών ειδών διατροφής. Μια αύξηση των εξαγωγών κατά 1 δισ. EUR διαπιστώνουμε ότι υποστηρίζει περίπου 14 000 θέσεις εργασίας σε επίπεδο ΕΕ. Είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος για το γεγονός ότι περιλαμβάνεται μια νέα πρωτοβουλία για την προώθηση των προϊόντων βιώσιμης γεωργίας.»
Τον Ιανουάριο του 2017, το αργότερο, θα δρομολογηθεί πρόσκληση υποβολής προτάσεων για την αξιοποίηση των κονδυλίων του προϋπολογισμού προώθησης του 2017. Οι προτείνουσες οργανώσεις μπορούν να υποβάλουν αίτηση, και οι εκστρατείες τους, που καλύπτουν συνήθως περίοδο τριών ετών, θα συγχρηματοδοτηθούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με ποσοστό που κυμαίνεται από 70 % έως 85 %.
Ο προϋπολογισμός για το 2017 παρουσιάζει σαφή αύξηση σε σύγκριση με το ποσό των 111 εκατ. EUR του τρέχοντος έτους, επισημαίνοντας τη στήριξη που παρέχεται στους παραγωγούς γεωργικών προϊόντων διατροφής της ΕΕ. Η εκστρατεία προώθησης του 2016 συνεχίζει την πετυχημένη της πορεία, καθώς οι τελικοί δικαιούχοι έχουν επιλεγεί και θα είναι σε θέση να ξεκινήσουν τις εκστρατείες τους στις αρχές του επόμενου έτους. Από τις επιλεγμένες εκστρατείες, 60 από τις οποίες είναι ενιαία προγράμματα και 6 “πολυπρογράμματα”*, προκύπτει μια πιο διαφοροποιημένη και ευρύτερη προβολή από ποτέ. Ειδικότερα, καλύπτουν 32 τρίτες χώρες, σε σύγκριση με 23 το προηγούμενο έτος, και εντός των δύο σημαντικότερων προορισμών, των ΗΠΑ και της Κίνας, υπερβαίνουν κατά πολύ τις πλέον στοχευόμενες περιοχές της Νέας Υόρκης και του Πεκίνου. Τα προϊόντα που θα διαφημιστούν περισσότερο στις εκστρατείες είναι τα οπωροκηπευτικά (ποσοστό 30 % των προγραμμάτων) και ακολουθούν το κρέας (17 %) και τα γαλακτοκομικά προϊόντα (15 %). Τα ποσοστά αυτά αποτυπώνουν τη σημασία της πολιτικής προώθησης για τη στήριξη τομέων που είναι αντιμέτωποι με δύσκολες καταστάσεις στην αγορά, όπως είναι το τομέας των γαλακτοκομικών προϊόντων και ο τομέας του χοίρειου κρέατος.
Περισσότερα εδώ.