Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε την εισαγωγή αμερικανικού φυσικού αερίου εξορυγμένου με υδραυλική ρηγμάτωση , γεγονός που έχει προκαλέσει έντονη κριτική και αμφισβήτηση της δέσμευση της ΕΕ να τηρήσει τη Συμφωνία του Παρισίου για την κλιματική αλλαγή. Παρά το γεγονός ότι η ζήτηση της ΕΕ για φυσικό αέριο έχει πεσει σε ιστορικά χαμηλό επίπεδο, η πτώση του όγκου παραγωγής, όπως αναφέρθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον περασμένο Φεβρουάριο, έχει προκαλέσει ανησυχίες για έλλειψη φυσικού αερίου.
Η Επιτροπή έχει καταστήσει σαφές ότι περισσότερες εισαγωγές Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) είναι ζωτικής σημασίας, παρά το γεγονός ότι τα αποθέματα της ηλιακής και αιολικής ενέργειας ολοένα και αυξάνονται. Όπως επεσήμανε ο Επίτροπος για το Κλίμα, Μιγκέλ Αρίας Κανιέτε, το φυσικό αέριο αποτελεί το καθαρότερο ορυκτό καύσιμο, ενώ αποτελεί σημαντικό μοχλό μετάβασης σε μία οικονομία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Ο κύριος στόχος της εκτελεστικής εξουσίας είναι η εισαγωγή περισσότερου φυσικού αερίου από τρίτες χώρες, αλλά και η δημιουργία διασυνοριακών συστημάτων αποθήκευσης φυσικού αερίου με τη βοήθεια του προγράμματος «Συνδέοντας την Ευρώπη» και των διαρθρωτικών ταμείων. Σύμφωνα με την ανάλυση του Κέντρου Ευρωπαϊκής Πολιτικής, οι υφιστάμενοι τερματικοί σταθμοί ΥΦΑ της ΕΕ μπορούν να παρέχουν μόνο 195 εκατομμύρια κυβικά μέτρα ετησίως, ποσότητα η οποία καλύπτει το 40% με 50% της ετήσιας ζήτησης της ΕΕ.
Ωστόσο, οι επικριτές δεν έχουν πειστεί από τα εν λόγω επιχειρήματα. Επιπλέον, ερωτήματα προκάλεσε το γεγονός ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε με πλειοψηφία την στρατηγική της ΕΕ για την αποθήκευση φυσικού αερίου, μόλις λίγες ημέρες πριν από την έναρξη της Συμφωνίας του Παρισιού για το κλίμα. Η παραγωγή, παράδοση και χρήση ΥΦΑ προκαλούν διαρροή μεθανίου, η οποία είναι περισσότερο επιζήμια για το περιβάλλον από τις εκπομπές άνθρακα.
Περισσότερα εδώ.