Τα 191 μέλη της Διεθνούς Οργάνωσης Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) υπέγραψαν συμφωνία την Πέμπτη 6 Οκτωβρίου, με στόχο την εξασφάλιση της ανάπτυξης του με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα μετά το 2020, θέτοντας υπό αμφισβήτηση το μέλλον του ισχύοντος καθεστώτος της ΕΕ για μείωση των εκπομπών των αεροπορικών εταιρειών. Η εναέρια κυκλοφορία αναμένεται να διπλασιαστεί μέχρι το 2035. Για να διατηρηθεί το ίδιο επίπεδο εκπομπών άνθρακα συνολικά, ο κλάδος θα βασίστεί σε πιο απλούς κινητήρες που καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα, τις αναπροσαρμοσμένες εναέριες διαδρομές και τη χρήση βιοκαυσίμων.
Η Γενική Συνέλευση του ICAO, που πραγματοποιήθηκε στο Μόντρεαλ, κατέληξε σε συμβιβασμό -ορόσημο για την εξισορρόπηση εκπομπων άνθρακα πέρα από τα επίπεδα του 2020. Η Επίτροπος για τις Μεταφορές Βιολέτα Μπαλκ δήλωσε λίγο μετά την ανακοίνωση της είδησης στον Καναδά, ότι ήταν «πολύ χαρούμενη» με την υιοθέτηση του βασισμένου στην παγκόσμια αγορά μέτρου για την αντιστάθμιση των εκπομπών.
Η Μπαλκ είπε ότι αρχικά δεν ήταν ενθουσιασμένη με τη συμφωνία, καθώς το πλαίσιο θα καταστεί υποχρεωτικό μετά το 2027, αντί του 2021. Εκτός αυτού, δεν υπήρχαν λεπτομέρειες για τον ίδιο το μηχανισμό. Αυτή η αρμοδιότητα δόθηκε στις τεχνικές ομάδες, οι οποίες θα πρέπει να σχεδιάσουν ένα συγκεκριμένο μηχανισμό μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Ακόμα, η Επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ χαιρέτισε την απόφαση περίπου 65 χωρών, συμπεριλαμβανομένων όλων των κρατών μελών της ΕΕ, της Κίνας και των ΗΠΑ να ενταχθούν στο μηχανισμό από το 2021.
Επιπλέον δήλωσε ότι η ΕΕ «θα συνεχίσει να βρίσκεται σε επαγρύπνηση ώστε το μέτρο να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες μας και εφαρμόζεται σωστά». Και υπογράμμισε ότι η επανεξέταση, η οποία θα πραγματοποιείται κάθε τρία χρόνια (η πρώτη το 2024,) θα βοηθήσει να διατηρηθεί η συμφωνία στη σωστή πορεία.
Ορισμένες χώρες, όπως η Ρωσία, η Ινδία, η Νότια Αφρική, η Σαουδική Αραβία, η Βραζιλία, η Χιλή ή οι Φιλιππίνες, δεν θα ενταχθούν στο σύστημα κατά τη διάρκεια της εθελοντικής φάσης (2021-2027).
Περισσότερα εδώ.