Τον Ιούλιο, η Ευρωπαία Επίτροπος αρμόδια για θέματα Μεταφορών Βιολέτα Μπαλκ δημοσίευσε ένα σχέδιο το οποίο περιλαμβάνει ριζικές αλλαγές στην αυτοκινητοβιομηχανία. Μεταξύ αυτών, προτείνεται η χρήση καθαρότερων καυσίμων στις μεταφορές, καθώς η χρήση ηλεκτρικών οχημάτων ή οχημάτων βασισμένων στη χρήση κυψελών καυσίμου.
Οι συγκεκριμένες προτάσεις θα σημάνουν σημαντικές αλλαγές στις επιχειρήσεις μεταφορών και θα αναγκάσουν τους νομοθέτες να επανεξετάσουν την επικείμενη νομοθεσία. Επίσης, το Σαββατοκύριακο, στη σύνοδο της G7 των υπουργών μεταφορών στην Ιαπωνία η Μπαλκ εξέφρασε την υποστήριξη της για τη χρήση οχημάτων συνδεδεμένων με το διαδίκτυο και χωρίς οδηγό, ενώ το Νοέμβριο θα παρουσιάσει ένα λεπτομερές σχέδιο για το πως έχει σκοπό να ασκήσει πίεση στην ΕΕ για χρήση αυτών των οχημάτων.
Μείωση των εκπομπών κατά 60% μέχρι το 2050
Παρά τις προσπάθειες που γίνονται για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, οι μεταφορές σημειώνουν ανοδική τάση στην εκπομπή ρύπων, σε αντίθεση με τη βιομηχανία και τα νοικοκυριά.
Όπως δήλωσε στη Euractiv.com ο Γερμανός ευρωβουλευτής των Πρασίνων και πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Μίκαελ Κράμερ, ο τομέας των μεταφορών μηδενίζει κάθε προσπάθεια που έχει γίνει από άλλους τομείς για μείωση των ρύπων.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντέδρασαν αρνητικά στην ανακοίνωση του Ιουλίου, καθώς αυτή δεσμεύεται για μείωση των ρύπων σε όλη την ΕΕ, ενώ μέχρι τη λήξη της θητείας της το 2019 η Μπαλκ δεσμεύτηκε να προτείνει νέες πρόδιαγραφές για τα οχήματα. Σε άλλες χώρες εκτός της ΕΕ, όπως στις ΗΠΑ, τον Καναδά και την Ιαπωνία, έχουν ήδη οριστεί νέες προδιαγραφές για την κατασκευή οχημάτων.
Περισσότερα εδώ.